TERMS & CONDITIONS

Restrictedly NO COPY of any part in this blog. Any confusions, please forward your issue(s) at wawaiskandar@yahoo.com or just continue reading.

Tuesday, October 20, 2009

aku bosan begitu

boleh tak korang tolong jangan menyusahkan hidop aku?
kenapa? bagaimana? pasal apa?
kenapa korang yang selalu melakukan kesalahan, aku yang menjadi tempat pemakian mereka²?

boleh tak kalau nak buat ape² kesalahan tu jangan sampai aku menjadi mangsa?

tolong! tolong!

aku bosan begini.
semua sudah besar.
ada otak, jadi fikir!

sampai bila aku harus terus berdiam?
hanya kerna aku tidak suka pertelingkahan?
hanya kerna aku tidak suka bermasam muka?

jadi, kau fikir kau boleh wat sesuka ati?

tolong! tolong!

disiplin kan diri..bukan bermaksud skema..
disiplin bukan bermaksud nerd..
disiplin bukan bermaksud konservatif..
but professional!

hidup perlu disiplin supaya aku tak lagi menjadi mangsapemakian buta² gara² ko.
supaya aku tak perlu menjadi seperti dolphin yang cute tapi semakin pupus kerna perbuatan org lain.

fikirlah..kita tak perlu untuk memplease org lain kerna ia sukar tapi cukup sekadar untuk menyedarkan diri agar kita tidak akan mendatangkan kesusahan pada org² yang tidak bersalah, tidak terbabit..


aku bosan begitu.
jadi, ko tolong belajar menyempurnakan diri.


p/s : peringatan kerna ko masih kawanku..nasihat kerna ku tak mahu ko di tegur org lain yang boleh membuat ko malu.

No comments: