TERMS & CONDITIONS

Restrictedly NO COPY of any part in this blog. Any confusions, please forward your issue(s) at wawaiskandar@yahoo.com or just continue reading.

Saturday, December 19, 2009

mari pakai kasut ku


gelisah betul dua tiga menjak ni bila pikir kenapa lah aku tak nampak colors kat pelangi tu.
kadang-kadang sang matahari terpacak pun aku masih terasa gelap.
rasa nak tikam-tikam je diri ini bagi sedar siket yang masa telah lama meninggalkan aku.
time waits for no man. we have to chase after it.


kadang-kadang terpikir gak nape cepat sgt masa berlari?
belum pun puas atau siap menunaikan sesuatu sudah terasa sempit waktunya.
bile ade kelapangan kenapa sering leka?

ish! bile tgk kawan-kawan hati kecil mula rasa jeles mahu seperti mereka.
tapi bile pikir-pikir balik nape kita tak pernah bersyukur atau puas dengan ape yang kita ade?
jadi, tak jadi lah nak jeles kerna mungkin! (diulangi : mungkin) ramai lagi yang jeles dengan ku.
itu satu kebarangkalian.


nape terasa kosong.
seperti ade yang tak cukup.
nape terasa sepi.
seperti ade yang tak cukup menghiburkan.
hidop tak selalunya berwarna-warni.
kadang-kadang pun berwarna itam atau kelabu taik anjing kan?


bila nak tido mesti berpikir ape yang akan jadi di hari esok.
bila bangun tido mesti rasa cam tak puas tido dan mau bermimpi itu lagi.
bila tak boleh tido mesti pikiran celaru pikir itu ini.

macam-macam aku pikir.
pasal idop, pasal mati, pasal kehidupan sekarang dan masa depan.
pasal ko, pasal aku, pasal dia, pasal mereka dan semua.
pasal benda kecik sehingga benda besar seperti masalah negara misalnye.

ish..jiwa ini kacau betol lah.


ko rasa tak ape aku rasa?
kalo ko nak rasa ape aku rasa, marilah pakai kasut ku.

xOxO

No comments: