TERMS & CONDITIONS

Restrictedly NO COPY of any part in this blog. Any confusions, please forward your issue(s) at wawaiskandar@yahoo.com or just continue reading.

Saturday, January 30, 2010

friends that not worth it

friends,
nape banyak sangat fake friends sekarang ni?
nape tak berusaha menjadi diri sendiri?

i have a friend.
dia dulu hodoh,miskin dan tinggal di kampung.
bile besar sikit dapat lah sambung study kat bandar.
belajar dan belajar dan belajar.
ntah macam mane, dia seperti culture shock.
dulu tak tau itu ini, sekarang dah tau itu dan ini.
tak kisah lah tu.
tapi kenapa perlu berlagak?
aku sudah merasa itu semua tapi tak payah show off.
mungkin nak bagi 1 dunia tau kot yang dia baru nak kenal dunia?
ish,aku malu tapi lantak dia lah.

 i have a friend.
dia dulu budak baik.
dia dulu tak reti pun nak marah² orang.
sekarang sejak² dah pandai itu ini,
dia dah mula dah pandai menjadi seorang yang sarcastic.
dah pandai dah nak tunjuk belang.
kenapa perlu begitu?
ish,aku tak suke tapi lantak dia lah.

i have a friend.
dia dulu bukan budak kampung.
sekarang dah tinggal kat bandar besar sikit dari dulu.
dia agak tua dari aku tapi berperangai seperti muda dari aku.
mugkin dia dulu tak cantik kot.
mugkin dia dulu takde ramai orang crush kot.
mungkin dia dulu tak pernah bercinta ngan orang² yang tidak sakai atau tidak seperti rempit atau jelong.
sekarang baru nak tergila² meroyan memarketkan diri.
apakah ini semua?
please lah..aku dah melalui itu semua.
so, tak payah bangga diri bercerita ngan aku.
dari suke nak dengar aku kini meluat.
aku menyampah tapi lantak dia lah.

i have a friend.
dia bukan budak kampung.
BFF forever ikrarnye,ikrarku.
dia baik ngan aku. dia selalu bersamaku.
tapi kadang² annoying jugak padaku.
dia suke ape aku suke.
dia mahu ape aku mahu.
rupenye stalker si dia itu.
takde identiti sendiri
malah melaungkan kata² konon²nya aku pulak yang tiru dia.
aku benci tapi lantaklah.

i have a friend.
kesana kesini bersama-sama.
sms,calls tak putus², begitu jua social networks.
dia baik gile ngan aku.
semua aku ckp,setuju jer.
aku tak pernah salah pada dia. ish,da macam idola dia la.
tapi sungguh tak kusangka dia begitu.
depan baik,belakang aku kutuk aku kaw².
mengapakah berperangai seperti itu.
takde kawan macam ni puntak pe kot.
aku benci gile tapi lantak ah dia.

i have a friend.
dia sangat baik.
naik suara pun susah.
orang mintak tolong mesti akan dibantunya sedaya upaya.
tapi kerna sangat baik,dia seperti dipijak orang.
aku suke dia.
tapi sampai bila dia mampu bertahan?
ish,aku suke tapi lantak dia lah.

i have a friend.
dia sebaya aku.
dia tinggal di bandar.
dan dah melalui pahit manis idop walaupun masih sgt muda.
dia tetap menjadi diri dia.
dia tak pernah peduli orang sekeliling mengata dia.
kalaupun ade yang meluat dan menyampah,dia tak heran pun.
dia mungkin jahat, liar, dan terbuka.
dia jua sangat ikhlas tak kira sesiapa dia kawan.
aku suke dia begitu.
walaupun jahat,tak perlu cover jadi baik.
aku suke tapi lantak dia lah.


 *kamu?  kamu kategori yang mane pulak?

seseorang pernah berkata padaku :

seseorang itu : u,cuba hidup berdikari tanpa kawan.
aku yang naive : hish,hidop ini kan bersama-sama. kenalah berteman.
seseorang itu : janganlah bergantung pada kawan. idop sendiri.
aku yang naive : i tak leh idop takde kawan

seseorang itu di hari yang lain : itu lah u..terlalu bagi muka kat orang. terlalu baik ngan orang.
aku yang naive di hari yang lain : ish,dah i macam ni..nak wat camne?
seseorang itu di hari yang lain : baguslah,orang pijak kepala. baik lah lagi ngan orang.
aku yang naive di hari yang lain : ...... terdiam dan berkata dalam hati (tak kan nak jadi jahat pulak).

baik salah, jahat lagi lah salah.

xOxO


5 comments:

The Plain Melayu said...

=)

darah satria said...

kalau takder satu pun dalam list mcm mana?

wawa iskandar said...

zul : <3

batik berwarna biru : itu senarai fake friends

The Plain Melayu said...

An accident. Was blog walking and I dont know you.

Anonymous said...

wawa..adoiyai. edit pic anda? boleh. tapi aku bukanla expert, nk bagi cun skit leh uh. mana gambanye untuk di edit?